Od czego zacząć odchudzanie w trzech prostych krokach?

Zazwyczaj to kobiety częściej interesują się tematem odchudzania, niż mężczyźni. W Polsce uśredniając przeciętna kobiet chciałaby pozbyć się 5-6 kilogramów. Oczywiście osiągnięcie tego celu jest jak najbardziej możliwe, ale wiele osób nie wie nawet, od czego miałaby się rozpocząć ten proces.

Pierwszy krok – ustalenie celu

Pierwszą i najważniejszą rzeczą, jest przede wszystkim ustalenie jakiegoś realnego celu. Nie powinien być to cel zbyt wysoki, którego nie jesteśmy w stanie osiągnąć lub też który mógłby bardzo negatywnie wpłynąć na nasze zdrowie.  Maksymalnie w ciągu tygodnia powinno chudnąć się 1 kg, ale i to czasami może być dla nas niewykonalne. Dobrze jest zatem podejść do tego w zdroworozsądkowy sposób i dać sobie przykładowo 6 miesięcy na zrzucenie 6 kg. Jest to założenie jak najbardziej możliwe do osiągnięcia, dlatego nie będzie budziło w nas frustracji. Małe kroki szybko dają o sobie znać a stopniowo zmieniająca się sylwetka sprawia, że mamy ochotę na osiągnięcie więcej.

Drugi krok – właściwa dieta

Jeśli chcemy zgubić nadprogramowe kilogramy i poczuć się zdecydowanie lepiej, to bez wątpienia powinniśmy zastanowić się nad dietą. Jest to tak naprawdę warunek konieczny. Czasem nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy, ale 70% sukcesu, to właśnie dieta. Powinna być ona zdrowa, różnorodna i dopasowana do naszych indywidualnych potrzeb. Wyliczenie docelowej kaloryczności takiej diety warto pozostawić specjalistom. Oni także podpowiedzą nam ile tłuszczów, węglowodanów i białka powinniśmy spożywać w ciągu każdego dnia. Dietetycy obecnie współpracują z wieloma firmami cateringowymi, między innymi z The Kitchen Łódź. Zrzucenie zbędnych kilogramów dzięki diecie jest pewne jednak tylko wtedy gdy jemy odpowiednio. Nie możemy jeść zbyt mało, zadręczać się jakimiś głodówkami. Dieta jest dla nas, a nie my dla diety. Przy pomocy wcześniej wymienionej firmy cateringowej, możemy ustalić kaloryczność swoich posiłków i wybrać sobie odpowiednią dietę. Może być to dieta obfitująca w ryby, wegańska czy też wegetariańska. Każdy jest w stanie znaleźć coś dla siebie. Dla osób, które nie korzystały wcześniej z takiego rozwiązania lub mają obawiają się, że dobiorą dietę pudełkową niewłaściwie dedykujemy ten wpis blogowy: Kiedy warto skorzystać z pomocy dietetyka? Pomoże on w podjęciu właściwych decyzji, a także uzyskać odpowiedzi na wiele nurtujących pytań.

Krok trzeci – aktywność fizyczna

Spore zmiany mogą zająć w naszym ciele już wtedy, gdy skorzystamy z samej diety. Jednak aktywność fizyczna jest także ważna i nigdy nie powinniśmy pomijać jej w swoim planie odchudzania. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że dzięki niej efekty są znacznie szybciej zauważalne. Ruch ma również niebagatelny wpływ na nasz organizm i dzięki niemu jesteśmy w stanie ustrzec się między innymi przed różnymi poważnymi chorobami, chociażby związanymi z układem krążenia.

Dzięki aktywności fizycznej nasze ciało może również zacząć zupełnie inaczej wyglądać. Z pewnością będzie ono bardziej jędrne, ale także i smukłe. Sport może pomóc nam pozbyć się nie tylko boczków, ale również i zredukować cellulit, który jest zmorą ogromnej ilości kobiet na całym świecie. Oczywiście nie musimy uprawiać sportu wyczynowo, ale na sam początek dobre będą nawet spacery lub jazda na rowerze w umiarkowanym tempie.

 

Related posts